Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 60-90 min
Waga: 1,97 Kg
Wymiary: 295mm x 295mm x 75mm
Twórcy: Thomas Vande Ginste & Wolf Plancke
Zawartość pudełka:
- plansza główna,
- 4 plansze graczy,
- 12 żetonów Poziomów
- 12 żetonów Mistrzostwa,
- 30 żetonów Profesji (Magów, Łotrów i Wojowników),
- 44 żetony Adeptów (po 3 w każdym z kolorów graczy i 32 neutralne),
- 30 żetonów Profesorów (po 3 w każdym z kolorów graczy i 18 neutralnych),
- 36 płytek Budynków,
- 16 żetonów Chochlików
- 36 żetonów monet (o wartościach 1 i 5),
- 50 kart Zaklęć,
- 4 karty pomocy gracza, zawierające przebieg tury, zasoby startowe oraz końcowe podliczenie punktów,
- 16 drewnianych sześcianów (w 4 kolorach graczy),
- 16 drewnianych dysków (w 4 kolorach graczy),
- 21 kości (po 3 w każdym kolorze gracza, 8 kości neutralnych, 1 kość akcji wspólnych),
- 2 drewniane kolumny (znacznik tury i znacznik Pierwszego Gracza).
Instrukcja:
- To już niedaleko, chłopcze - starzec wskazał drżącym palcem w kierunku tonącego we mgle górskiego masywu. - Wystarczy, że wdrapiesz się na ten szczyt, ale to akurat najłatwiejsze zadanie, jakie cię czeka. Musisz wiedzieć, że Akademia słynie z morderczych treningów. Tylko najlepsi adepci dostąpią zaszczytu przekroczenia Smoczych Wrót i zgłębienia czającej się za nimi tajemnicy.
- Z tym, że ja nie jestem adeptem - młodzieniec spojrzał na starca z pogardą. - Mam stanąć na czele jednego z czterech pradawnych domów.
Starzec patrzył w milczeniu za odchodzącym wędrowcem.
- Tym gorzej dla ciebie, głupcze - wyszeptał, gdy ten zniknął za zakrętem.
Witaj w Akademii Smoczych Wrót, jedynym na świecie miejscu, w którym garbaty syn kowala stanie się niepokonanym wojownikiem, a zezowata córka bednarza przemieni w szanowaną czarodziejkę o niebywałej urodzie. Właśnie rozpoczynamy nowy rok szkolny, a Ty stajesz na czele jednego z tutejszych Domów. Tylko najlepsi dostąpią zaszczytu przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i odkrycia związanej z nimi tajemnicy.
Zarządzaj zatem swoim Domem najlepiej jak potrafisz. Rekrutuj adeptów i zatrudniaj profesorów, wznoś budynki, odkrywaj zakamarki ćwiczebnych podziemi, dokonuj magicznych odkryć, kształć swoich uczniów, by portrety najlepszych spośród nich mogły ozdobić ściany galerii chwały. Wszystko to w trakcie pięciu ekscytujących tur, po zakończeniu których podliczysz punkty prestiżu i przekonasz się, czy ten rok nie poszedł na marne.
Kości w dłoń i powodzenia!
Wydawnictwo Przystań Gier ma zaszczyt przedstawić Akademię Smoczych Wrót, polskie wydanie najnowszego hitu od NSKN Games - Dragonsgate College.
Gra Thomasa Vande Ginste i Wolfa Plancke, twórców rewelacyjnego Yedo, przenosi nas do krainy fantasy, a konkretnie do tytułowej Akademii, zajmującej się szkoleniem łowców przygód. W trakcie pięciu niezwykle ekscytujących tur gracze mają za zadanie jak najlepiej zarządzać jednym z legendarnych domów, które od lat walczą o sławę i prestiż na terenie Akademii. Gra wykorzystuje mechanikę dice placement. W trakcie rozgrywki gracze pobierają kości ze wspólnego zasobu, po czym, zgodnie z wybranymi wynikami, aktywują odpowiednie akcje z planszy. Można korzystać z kości własnych i neutralnych, i - co ciekawe – również z kości przeciwników, a to z kolei pozwala właścicielowi wybranej kości również wykonać akcję w turze przeciwnika. Czynnik losowy redukują chochliki zamieszkujące znajdującą się na terenie Akademii wieżę. Dzięki wykonywanym akcjom gracze rozbudowują swoje Domy o kolejne budynki, zatrudniają wykwalifikowanych profesorów, rekrutują adeptów i rozwijają ich umiejętności w trzech dostępnych karierach tj.: wojowników, łotrów i magów. Ponadto uczą się przydatnych zaklęć, planują podstępy, przemierzają ćwiczebne podziemia, gromadzą fundusze i puchary, a wszystko to po to, by zdobyć jak najwięcej punktów prestiżu. Zwycięzca otrzyma możliwość przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i zgłębienia znajdującej się za nimi tajemnicy.
Akademia Smoczych Wrót ma niski próg wejścia, ale liczba dostępnych kombinacji i dróg do zwycięstwa jest ogromna. Dzięki eleganckim zasadom nadaje się do gry w towarzystwie mniej zaawansowanych graczy, ale świetnie sprawdzi się również wśród prawdziwych planszówkowych wyjadaczy. Jest to jedna z tych pozycji, które po rozegraniu partii wciąż siedzą nam w głowach i zmuszają do obmyślania taktyk na kolejne rozgrywki.
Zapraszamy zatem do Akademii Smoczych Wrót i mamy nadzieję, że zgłębianie tajników tej niesamowitej gry dostarczy Wam, drodzy gracze, wielu niezapomnianych wrażeń.
Linki:
- ZnadPlanszy.pl - Mirosław Gucwa - recenzja
- Granie W Chmurach - Akademia Smoczych Wrót - otwieram pudełko przed premierą
- HUMIgraj Akademia Smoczych Wrót. Opis zasad i recenzja gry.
- Dragonsgate College Gameplay Runthrough by Rahdo (wersja angielska)
- Dragonsgate College Gameplay Runthrough (static cam) by Rahdo (wersja angielska)
- Recenzja na boardgamegeek.com (wersja angielska)
- Przegląd gry. Pit Stop: Dragonsgate College (wersja angielska).